Tuesday, June 26, 2007

Overpeinzingen op de eerste dag van de herfst

Toch een vreemd idee om vandaag vanaf station Alkmaar te vertrekken, waar gisteren twee doden te betreuren vielen. Opvallend hoe al snel het motief van de moordenaar gezocht werd in eerwraak omdat er door de betrokkenen Turks gesproken werd en er een vrouw bij betrokken was.
Gelukkig was er van de schietpartij niets meer te zien of te ontdekken. Wonderbaarlijk eigenlijk: twee mensenlevens verloren en de volgende dag is het "business as usual"; zelfs bloemen ontbreken. In wijk De Hoef in Alkmaar zag ik wel een grote groep Turken bij een huis buiten staan, zo te zien niet in een vrolijke stemming. Zou het familie zijn ?

Sowieso heerste er een "herfstgevoel" vandaag. Op 26 juni, de zomer net begonnen, voldeed het spijkerjasje amper en de straten lagen bezaaid met takken. Zelfs de trein schudde van links naar rechts (maar hij reed tenminste nog, in tegenstelling tot gisteren). Ik hou mijn hart vast bij dit soort weersomstandigheden; de NS is lichtgeraakt. Voor je het weet ben je gestrand en kun je de nacht in een slaapzak op Haarlem NS doorbrengen. Met gratis koffie en een broodje, dat wel.

In elk geval is het goed weer om te werken. Met zonnige temperaturen lokt immer het strand. Daar ben ik dit jaar nog maar eenmaal geweest. Zou het nog wat worden met die zomer ? Als het zo blijft zullen de last minute reizen weer goed verkopen...
Anyway, er is nu veel werk voor mij in de bieb: vakantiegangers en zieken laten grote gaten in het rooster vallen. De ene zijn dood is de ander zijn brood, nietwaar ?
Ah, bijna 5 uur...Tijd om de uitstekende kant en klare nassi van de DEKA-markt op te warmen. En dan vanavond als ik thuis kom wacht er nog een stuk kip en een blik Amstel op mij. vervolgens een DVD op. Is het leven niet geweldig ?

1 comment:

Marina Noordegraaf .... said...

Zekers, het leven is super! En zonder zuur geen zoet, he.