Friday, June 15, 2007

Aan de kant, ik kom eraan !

Minister Eurlings van Verkeer heeft het plan opgevat notoire agressieve weggebruikers op een "anti-agressie"-cursus te sturen. Dit natuurlijk met het idee dat agressief verkeersgedrag af te leren is. Maar is dat mogelijk ? Zit die agressie niet al te diep verankerd ?

Zelf ben ik helaas ook niet helemaal vrij van agressie in het verkeer. Zo kan ik slecht tegen mensen die geen richting aangeven, nodeloos op de linkerbaan blijven hangen of 60 rijden waar je 80 mag.
Zulke weggebruikers roepen toch ook agressie op ? Dan heb ik het nog niet over al de keren dat mij op de motor geen voorrang werd verleend (ondanks dat ik het wel had) en automobilisten die tegelijk met mij de bocht door willen.

Wat dat betreft is het rijden in een auto, zoals ik nu doe, een stuk relaxter. Je valt meer op en men heeft meer respect voor je. Ook gaat het een stuk trager dan het rijden op een motor, dus de lust om voortdurend in te halen is sterk verminderd.
Bijkomend voordeel: de kans op boetes is ook een stuk lager.

Blijft de vraag waarom sommige weggebruikers zo sukkelig rijden. Ik denk dat ze alleen met zichzelf in het verkeer bezig zijn. Na mij de zondvloed, zoiets.
Nou moet ik wel zeggen dat ik in het verkeer over weinig geduld beschik.
Misschien had ik maar coureur moeten worden...

No comments: