Friday, April 27, 2007

Een vroege zomerstop

We zijn op vakantie, pech gehad

In Hilversum begint de zomer dit jaar op 20 mei, twee weken eerder dan normaal.
De publieke omroep stopt dan met veel reguliere programma's en de eindeloze herhalingen beginnen (liefts zonder vermelding in de gids dat het een herhaling betreft). Helaas is er ook geen EK of WK dit jaar. Een troost: het circus van de Formule 1 en Moto GP draait op volle toeren.

Circustent

Echter, favorieten als "Twee voor twaalf", "Andere tijden" en "Uur van de wolf" zijn tot september van de buis. Gelukkig heb je "Zomergasten" en komt er een aangepaste versie van "De wereld draait door" op de buis. Deze zomer heet het "Witheet" en het wordt live uitgezonden vanaf Artis, in een circustent.

Blake's Seven

In een ideaal zomerrooster moet er ook plaats zijn voor een aantal herhalingen van leuke programma's uit een verder tv-verleden; programma's die de omroepen nooit herhalen.
Ik denk daarbij aan mijn favo SF-serie uit de jaren zeventig "Blake's Seven" (technisch knullig maar met goede verhalen en prima acteurs). En wat te denken van oude muziekprogramma's van de VPRO zoals "Gotterdammerung" en het Vara jongerenprogramma "Je ziet maar" ?

Of "Koot en De Bie". Of "Soap". Of: vult u maar in... Alles is beter dan eindeloze herhalingen van "Kassa" of "Zembla" van enige weken oud.
Een troost: de "Onedin Line" komt deze zomer terug bij seniorenomroep MAX. Die bedient oude lullen als ik tenminste op hun wenken...Ik denk dat ik maar lid word.

No comments: