Monday, April 23, 2007

Cash voor kortingsbonnen

Heeft er nog iemand interesse in kortingsbonnen van De Keukenhof van 5 Euro ? Nu bij mij te koop voor 2,50. Of heb je liever zegels van Douwe Egberts ? Ik heb zo'n 3000 punten in mijn oude koekblik verzameld. Doe eens een bod !

Nieuwe rage: je verzamelde kortingsbonnen verkopen via internet. Populaire bonnen zijn die van De Efteling, Keukenhof en de C 1000 pannen-bonnen.
Niet dat zowel de verkoper als de koper er financieel veel wijzer van wordt, maar het scheelt toch. Zo was er een gezin dat voor 8,20 (inclusief porto) vier kortingskaarten voor De Efteling had gekocht. Uiteindelijk leverde dat een voordeel van 9,80 op (2,45 pp); in elk geval voor iedereen een gratis zak patat.

Ik heb zelfs nog kortingsbonnen uit 1982 liggen. Die kreeg ik als welkomsgeschenk als nieuwe inwoner van Alkmaar. Reductie bij de shoarmatent, de meubelzaak en de pizzeria. Ik heb ze nooit gebruikt en ik vraag me af of ze nog geaccepteerd worden; een geldigheidsdatum staat er niet op...

Voorheen spaarde ik nog zegeltjes van Zeeuwsch Meisje ("Ons bint zuunig he").100 zegeltjes van 2,5 cent, verzameld in het speciale zakje van vetvrij papier. Het leverde het geweldige bedrag van Fl.2,50 op. Trouwens: wel eens geprobeerd om je naam met een pen (was verplicht: anders geen knaak in het handje) op vetvrij papier in te vullen ?

Het verbaast me overigens wel dat er zo'n levendige handel in kortingsbonnen bestaat. Ze worden werkelijk overal uitgedeeld: in winkels en allerlei bladen.
Ook zijn er meerdere sites waar je gratis artikelen kunt bestellen of kortingen kan regelen.

Hieronder een paar van die sites. Doe je voordeel!

(Een link maken lukte niet):

www.gratiswereld.nl

www.proefpakketjes.nl

www.vindjevoordeel.nl

No comments: