Wednesday, June 30, 2010

Slaapverwekkend wereldkampioen worden ?

Bespeur nu toch wel een lichte "WK moeiheid" bij mezelf. Het is ook niet weinig: in principe 3 of 2 wedstrijden per dag. En dat met dat mooie weer ! Een matige Japan-Paraguay helpt dan ook niet. In elk geval vanavond weer eens ouderwets schaken, na een maand pauze. Dat gehang voor de buis word ik ook zat.

Maar goed, het is maar eens in de 4 jaar, zo'n WK. En het gaat er ook om om de krenten in de pap er uit te lepelen. Een Engeland-Duitsland en een Spanje-Portugal bijvoorbeeld. Speelde Oranje maar zoals de Spanjaarden gisteravond ! Dan zou Brazilie vrijdag as geen probleem zijn. Zoals het er nu uitziet kan ik me niet voorstellen dat we winnen.

Of is het bewuste tactiek: met slaapverwekkend spel iedereen verpletterend en als het er echt op aan komt een paar tandjes erbij ?
Als ik de atleten van het Braziliaans elftal zie vrees ik met grote vreze. Wat lijkt Oranje dan iel. Geen type Wouters, Rijkaard of Stam te ontdekken.

Dus zullen we het vooral van snelheid en behendigheid moeten hebben. En wie weet, hoe "onnederlands", de tegenstander in slaap sukkelend en dan listig toeslaan.

1 comment:

Anonymous said...

joop , kan je mijn lottoformulieren ook niet invullen?