Friday, May 1, 2009

Even Apeldoorn bellen

Wat een vreemde Koninginnedag ! Nederland is definitief zijn onschuld verloren. Na de moorden op Fortuyn en Van Gogh is nu toch wel de limiet van krankzinnigheid bereikt. 30 april zal nooit meer een vrij, blij en onschuldig feest van het hele volk zijn.

Dit jaar zat ik bij vrienden in het fraaie Hattem, onder de rook van Zwolle. R. en L. hadden daar een huisje gehuurd in "De Leemkule". Voor mij was het weer eens wat anders dan zuipen en roken in De Pilaren in Alkmaar op Koninginnedag tussen dezelfde koppen. Wel eens lekker zo. Ten eerste al een mooie rit op de motor (mooi, die bossen langs de snelweg in de Veluwe !) en voorts lekker in de tuin gezeten, gewandeld en terrasje gepakt.

Bewust niet naar de beelden van de aanslag in Apeldoorn gekeken. Zoontje Ramon rapporteerde af en toe wat nieuws terwijl R. en ik buiten schaakten (1-1).
In Hattem wordt overigens nog ouderwets Koninginnedag gevierd, met worstelen op een paal boven water, fietsen op een raar gedrocht van een tweewieler en geblindeerde "brancard-draagwedstrijden". Kortom: volksvermaak op een veldje tussen de inlanders.

Als ik op 30 april niet naar Hattem was gegaan hadden mijn vrienden een bezoek op die dag aan Apeldoorn gebracht. Voor hetzelfde geld waren zij slachtoffer geworden. Zou ik met mijn bezoek aan "De Leemkuile" hun leven gered hebben ?
Later op tv de ongelooflijke beelden nog bekeken. Blij dat ik ze overdag niet gezien had; dat zou mijn stemming flink gedaald zijn.

1 comment:

HSD said...

Aanslag op de democratie deel III
en 3 x is scheepsrecht so they say,
allemaal triest.