Tuesday, June 10, 2008

Vaarwel, Oud Schalkwijk !

De enige werkplek waar ik nog "geintegreerd" werkte, d.w.z. samen met collega's van de klantenservice in een "eiland", was de bibliotheek van Schalkwijk.
Daar hielp ik ook met het innemen en uitlenen van materialen (buiten het geven van inlichtingen) en het afrekenen van boetes. Dat hield het werk afwisselend en bovendien was het gezellig, zo met z'n drieen bij elkaar.

Sinds kort is dat veranderd. De klanten mogen nu zelf hun boeken inleveren en uitlenen. Zelf-service is al jaren de norm in de openbare bibliotheek en Schalkwijk is een van de laatste filalen waar het ingevoerd is.

Prima. Alleen...zit ik nu in mijn eentje achter een bureau aan de overkant van de klantenservice. Dat is het geval in elke bibliotheek waar ik werk, dat ben ik op zich wel gewend. Maar Schalkwijk was het Laatste Bastion der Gezelligheid en dat is nu gevallen.
Ik begrijp ook dat het op het werk niet primair om de gezelligheid gaat, maar mooi meegenomen is het wel. Waar kon je 's middags nog een half uur aan de koffietafel met zijn tweeen zitten kletsen ? En waar kon ik samen met collega T. het laatste nieuws op Formule 1 gebied op internet bekijken ?

Daarom: vaarwel Oud Schalkwijk !

1 comment:

Marina Noordegraaf .... said...

jammer dat de gezelligheid daarmee verloren gaat!