Wednesday, February 7, 2007

Een (bijna) perfecte dinsdag

Je hebt van die dagen die perfect verlopen: het meisje van de bakkerij lacht je vriendelijk toe, het is rustig in het zwembad en de motor doet precies wat je van 'em verlangt. Voeg daar aan toe veel zon, weinig verkeer en een vrije dag: wat verlang je nog meer ?
Derhalve was het gisteren genieten: eerst 12 baantjes in het zwembad trekken, boodschappen halen bij C 1000 (immers: dinsdag brooddag: alle broden 1 Euro), daarna koffie thuis en vervolgens op de motor naar Hoorn.

De route voert langs dorpjes als Waarland en Spanbroek, over tweebaanswegen met weinig verkeer. Het is West-Friesland op zijn mooist: een zee van ruimte. Veel groen en weinig huizen, lekker toerend op de Suzuki. Hij was goed op dreef: tevreden snoorde het motortje onder mij, zijn heerlijke geuren verspreidend door het landschap.

In het mooie Hoorn rondgelopen door de binnenstad, die op deze dinsdagmiddag uitgestorven is. Het is lekker fris, zonnetje erbij. Gebakken visje gegeten, cd'tje gescoord en ook een rugzakje. Dat laatste was nog niet zo gemakkelijk: de winkel verkocht alleen roze en knalgroene rugzakjes, maar daar ga ik toch niet mee rond lopen...
Op mijn vraag aan de verkoper waarom ze zulke rare kleuren verkochten bleef hij het antwoord schuldig.Voor een rugzak met "normale" kleuren betaalde je bij hem al snel 45 Euro, mij een beetje te gortig. Uiteindelijk kwam ik bij Scapino terecht: een leuk rugzakje voor 5 Euro !

Op weg naar huis bij Schermerhorn bijna geflitst voor te hoge snelheid; goed dat tegenliggers seinden dat er een controle was. (Ik wilde net de vrachtauto van Lips Textiel inhalen). Ik heb al een boete liggen van 200 Euro, dat is voorlopig wel even genoeg...
Ik kan het ook niet laten om te hard te rijden: als er 50 staat aangegeven rij ik 60, als er 80 staat "moet" ik 100. En 30 km/u doe ik helemaal niet aan (Wel eens geprobeerd om 30 te rijden ?). Dom van mij, ik geef het grif toe.

Het was in elke geval een perfecte dag: genietend voor weinig geld. Het kan nog.
Jammer dat de sportpagina van de Volkskrant (letterlijk) onleesbaar was. Ging er toch nog iets fout vandaag.

2 comments:

lidia said...

En na dit gelezen te hebben heb ik waarschijnlijk de hele dag Lou Reed in mijn hoofd, met zijn 'Perfect day'! (Ook niets mis mee trouwens...)

Marina Noordegraaf .... said...

daar word ik wel heel vrolijk van, van zo'n tevreden postje!