Friday, December 29, 2006

Radio Top 2000 A Go Go ? Of Serious request op 3 FM ?
Eindejaarlijsten zijn in elk geval zeer populair; ik geloof dat er zelfs een Top 4000 is wordt uitgezonden.
In de jaren 70/80 was Veronica's Top 100 allertijden de norm. 100 platen achter elkaar, dat was wat ! Op Goede Vrijdag werd ie uitgezonden en ik beleefde zo'n dag in extase.
Wat dat betreft zijn de lijsten (door het grote aantal) aan inflatie onderhevig.
Mijn favo jaar lijstjes van elk jaar zijn in elk geval die van Kink FM en de VPRO.

Ik probeer wel wat langer achter elkaar te luisteren naar de Top 2000 maar het begint me meestal snel te vervelen: oubolligheid is troef.
Na weer een Judy Garland of een Mireille Mathieu zet ik maar snel een punk-cd op.
Dat neemt niet weg dat er zat leuke platen in staan: The Who The Kinks, Hendrix The Doors etc
blijven altijd goed natuurlijk.
Zelf stem ik ook elk jaar; handig dat ik 4 e-mailadressen heb: dan kan ik ook 4 maal stemmen en zodoende nog enige invloed ten goede uit oefenen.

Al met al niet te serieus nemen die Top 2000.
Het is eigenlijk nog het leukst op tv met Mathijs van Nieuwkerk en Leo Blok + gasten in het cafe (inclusief quiz met dubieuze puntentelling). Leuk amusement met grappige interviews met artiesten en gasten.

Want zeg nou zelf: elke "top...allertijden" waarin Joy Division/Buzzcocks/Bauhaus/Echo & The Bunnymen niet voorkomen is toch just een joke ?

Happy 2007 !

1 comment:

lidia said...

Bij mij thuis wordt de top 2000 ook met graagte bekeken. Soms ook wel hilarisch, die oude nummers. Hier nog een tip van Rob: de eindejaarslijstjes van het Patronaat: http://www.patronaat.nl/nieuws?newsId=1659959