Friday, December 22, 2006

sla de spyker op zijn kop

Christian Albers 's nieuwe teamgenoot in het F1 team Spyker wordt Adrian Sutil, Formule 3 kampioen in Japan dit jaar.
Aan zijn vorige teamgenoot (Monteiro) voelde Christian zich altijd superieur, wat niet altijd terecht was.
Irritant was dat Albers dit regelmatig meende te moeten uiten en dat had tot gevolg dat sommige fans hem een beetje arrogant vinden (waaronder ik).

Zelf maakte hij regelmatig fouten. Zo spinde hij dit jaar een keer van de baan af door eigen schuld; wat me ook opviel dat hij nooit naar links kijkt als ie de pitbox uit rijdt, wat al een paar keer bijna tot aan aanrijding leidde.
Ik hoop dat Albers een stevige dobber aan de jonge Duitsers zal krijgen, dat is alleen al goed voor zijn prestaties (de eerste die je moet verslaan is je eigen teamgenoot) en des te beter voor zijn misplaatst superioriteitsgevoel.

Al met al roept Robert Doornbos, eveneens Nederlander en eveneens werkzaam binnen de F 1,
('07 testrijder bij Red Bull) meer sympathie op.
Hij loopt nooit te zeuren en heeft een vlottere uitstraling. Het imago van het Gooi (Albers) versus Rotterdam zeg maar.

In elk geval hebben we in de Formule 1 een geheel Nederlands team (Spyker) en daar ben ik toch wel trots op.
De in het Oranje gehulde bolides rijden in 2007 met Ferrari motoren en kunnen wellicht hier en daar een puntje scoren, vergeleken met de 0 van vorig jaar.

Het nieuwe seizoen begint half maart; nog twee maanden afzien voor de Formule 1 liefhebbers.

Verder wens ik voor dit moment sneeuw, bakken vol sneeuw. Begrepen ?
Nice X mas

No comments: