Benzinepomphouders aan de snelweg klagen steen en been: hun omzet daalt omdat zelfs leaserijders (gedwongen door hun baas) nu elders goedkoper gaan tanken: Jarenlang konden ze hun exorbitante prijzen blijven vragen, maar die tijd lijkt nu voorbij. Volgens eigen zeggen zijn de benzineprijzen zo hoog vanwege een hoge pacht die ze aan de overheid dienen te betalen. Maar of dat een prijs rechtvaardigt die zo'n 12 cent hoger ligt dan bij een onbemand station ? Bovendien halen ze
nog aardig wat omzet uit de winkelverkoop, waar de prijzen zo'n 3 a 4 keer hoger zijn dan in de supermarkt.
Iets anders: rechts inhalen op de snelweg blijft voorlopig verboden. Het voorstel van de VVD om dit toe te staan krijgt te weinig steun. Het lijkt mij geen gek idee, in de VS is het toegestaan als je langer op je eigen baan rijdt. Zo zouden ook in ons land een grote ergenissen omzeild kunnen worden. Denk aan bumperkleven, links blijven houden en vrachtwagens die elkaar in halen.
Zelf haal ik de op snelweg regelmatig rechts in, vooral linkshangers" die het verkeer ophouden. Van die mensen die met 110 gaan inhalen waar je 130 mag. Ze hebben geen flauw idee, of het interesseert ze niet, dar er inmiddels een hele sliert achter ze hangt. Enfin, minister Schultz is vooralsnog tegen en baseert dat op een rapport uit 2000. Ze is wel bereid het rapport eventueel te actualiserem
Verder is de verplichte APK-keuring voor motoren door het Europees Parlement afgewezen. Er zijn geen enkele aanwijzingen dat een keuring de veiligheid van de motrrijder zou bevorderen. Jammer voor de Bovag, maar beter voor de portemonnee van de motorrijder dus.
2 comments:
Apk alleen voor Harleys. Heb je tenminste een beetje vuurwerk.
Ja, die zijn zo slecht. Die hebben wel APK nodig.
Evenals, het verbaasde mij ook, BMW en uiteraard de Italianen.
Al heeft dat op zich niet zozeer met de veiligheid te maken.
Post a Comment