Saturday, November 17, 2012

Slachtofferhulp

De ouders van van door Robert M.misbruikte kinderen voelen zich ook slachtoffer, en dat zijn ze in zekere zin ook natuurlijk.

Maar om nu, via een gerechtelijke uitspraak, schadevergoeding voor de bank waarop je kind is misbruikt door Robert M te eisen ? Of terugbetaling van het oppasgeld ?

Gaat mij te ver. Ik zou als ouders geen cent van die Robert M.willen aanpakken. Bovendien: de rechtbank moet het totaalbedrag, oplopend tot 850.000,-, voorschieten. Het is maar de vraag of Robert M dat ooit kan terugbetalen. Dan toch zeker niet van het zakgeld in de gevangenis.

De vraag rijst ook in hoeverre het OM zich moet bemoeien met slachtofferhulp of schadevergoeding.
Zij heeft ook alle schadevergoedingsaanvragen afgewezen. 

3 comments:

Anonymous said...

Een claim kan natuurlijk uitgesmeerd worden over het hele leven van Robert M. De kinderen en in zekere zin de ouders hebben ook levenslang. 'Zitten' is te makkelijk. Tenzij er uitgebreid aandacht wordt besteed aan de escapades van Robert M. in de gevangenis.. Wordt dan erg gezellig voor 'm.

Anonymous said...

Ik bedoel dus zijn escapades op het kinderdagverblijf die in de gevangenis bekend zouden moeten worden. Op dat gebied hebben de meeste gasten daar wél moraal.

joop said...

Ja, pedofielen hebben een zwaar leven in de bak. Vaak worden ze daarom bij elkaar geplaatst.

Maar als Robert M geen enorme spaarrekening heeft zie ik niet in hoe hij ooit 850.000 zou kunnen betalen.

Als ik ouder was van een door hem misbruikt kind zou ik in elk geval geen cent van hem aanpakken.