Monday, January 31, 2011

Tompoucen bij -2

Het was goed koud in de Langestraat in Alkmaar, afgelopen vrijdag. De lokale muzikale held Bertje Doperwtje stond in zijn korte broek wild te zingen over het voormalige "kleine cafe aan de haven" De Kaasbeurs.

Medewerkers van de Alkmaarse Courant deelden kleine tompoucen aan het publiek uit. Dit vanwege de lancering van een nieuwe website.
Ok, zo'n tompouce is niet te versmaden, en hij smaakte uitstekend. Jammer genoeg had ik het bijbehorende servetje al meteen weg gegooid, zodat mijn handen onder de smurrie kwamen.
Ik wilde net beginnen met happen toen er een fotograaf van de krant voor mijn neus stond. Of ik op de foto wilde ? Nee, dat toch maar niet.

Ik heb namelijk een haat-liefde verhouding met de Alkmaarse Courant. Aan de ene kant is het prettig om op de hoogte te blijven van het plaatselijk nieuws ("Fietsendief opgepakt"), aan de andere kant haat ik de burgerlijkheid die er van de pagina's druipt. Het toppunt was laatst een artikel van 1/4e pagina over een door een postbode verloren fietstas, compleet met foto. Nieuwswaarde: 0,0.

Maar verhalen over voormalige kroegen in Alkmaar zijn dan wel weer interessant. Zo leer je nog iets over je eigen stad. Achteraf had ik een beetje spijt dat ik "nee" tegen de fotograag zei. Mijn portretje had prima tussen die van de andere "tompouce-eters" gepast. En een beetje bekende Alkmaarder ben ik toch al.

2 comments:

Anonymous said...

jaahhh, fotograag J, prachtig woord voor je lijstje van 2011....

Anonymous said...

Tompoucen en foto bij -2. Neen
Doperwtje en foto bij -10. Ja!