Ik was woensdag net op tijd van de A 9 af, voordat deze afgesloten werd. Rond de tijd van de crash van vlucht TK 1951 was ik in de buurt, maar ik heb er niets van gezien. Wel viel natuurlijk het grote aantal ambulance -en politiewagens met gillende sirenes op. Man, what's going on ?
In de bibliotheek kregen we de vraag geen internet te gebruiken wegens overbelasting. Ik dacht dat je bij een ramp altijd naar internet moest gaan om op de hoogte te blijven ? Maar nee, capaciteitstekort van de Gemeente Haarlem, so forget it.
Opvallend overigens dat de ene assisterende boer de rust zelf bleef en de andere getraumatiseerd raakte. Ik vind het vreemd om burgers zo makkelijk te betrekken bij de hulpverlening; die zijn er niet voor opgeleid.
"Hee Karel, wil jij die lijken even afvoeren ?". Hebben ze op Schiphol zelf geen trekkers ? En die helikopters van de ambulancedienst, die kunnen toch overal landen ? Waarom die dan niet gebruikt ?
En de dode piloten werden de hele dag in de cabine gehouden "voor nader onderzoek". Het zal wel noodzakelijk zijn, maar het getuigt van weinig eerbetoon aan de doden.
De "black box" (die trouwens helemaal niet zwart is, maar oranje) is inmiddels naar
Frankrijk verzonden. Blijkbaar kunnen we het niet in Nederland zelf onderzoeken.
En dan de speculaties:
1 vogels in de motor
2 kerosine tekort
3 onbekwaam cabinepersoneel
4 onbetrouwbare luchtvaartmaatschappij
5 "geen doden gevallen" (Turkse minister van Transport)
6 afgebroken motoren
7 voorafgaande problemen aan de kist
8 "binnen een week vewachten we meer van de oorzaak van het ongeluk te weten"
(Van Vollenhoven)
2 comments:
Joop, wat heb je het weer mooi beschreven. Je stukjes zijn steeds boeiend. Pas maar op, dat een krant je niet ontdekt....
Thanx, Tine !
Post a Comment