Saturday, January 31, 2009

Witte dinsdag

Behalve een "zwarte vrijdag" had ik onlangs een "witte dinsdag". Lekker vrij en rijdend op de motor door het frisse, maar heldere winterweer naar Den Helder. Daar aangekomen geen spoor van adhesie of afkeuring in de straten voor de in opspraak geraakte burgemeester. Het zal de bevolking verder ook wel koud laten.

Lekker rustig op een dinsdag in de straten van "The bright city". Overigens geen enkele marineman of vrouw gezien. Je zou zeggen dat het er van wemelt. Maar goed, lekker rondgelopen en nog een mooi shirt van 2,50 (!) gescoord. Zo had ik de bezinekosten er weer uit.

Op de terugweg "binnendoor" gereden via Callantsoog en Petten. Wat een verschil met de drukte van de zomer. Dan wemelt het van de toeristen in korte broek. Nu is er geen mens te bekennen op de koude en winderige straten. Prima zo, kan ik ook lekker doorrijden. Wel even gas inhouden bij het ECN, waar ik vorig jaar nog een boete van 210 Euro opliep vanwege te snel rijden.

Ter afronding nog even de zee bewonderd bij Camperduin, bij de Hondsbossche Zeeweiering. Volgens mij het mooiste uitzicht op de Noordzee van heel Nederland. Je hebt er namelijk een "bird's eye view". Op het strand was lekkerlijk geen mens te zien, en dat gebeurt weinig.
Na de overheerlijke verse rookworst bij Super de Boer in Schoorl gekocht te hebben reed ik met een fris en blij gevoel huiswaarts, mij verheugend op de boerenkool met worst.

1 comment:

Jan said...

Jawel! Zonder gekheid:
Dát is leven, Joop!!!

Groeten,
zilvervisje