Monday, January 26, 2009

Zwarte Vrijdag

Je hebt soms van die dagen dat je bij het opstaan al voelt: "foute boel". Vervolgens stap je met het verkeerde been uit bed en ziet dat het buiten behoorlijk plenst.
Geen werk die dag, dus je bent op jezelf aangewezen voor vermaak. Maar veel regen betekent: geen motorrijden (mijn escape-route). En fietsen doe je dan ook niet voor de lol.

Goed ingepakt door de regen toch op de fiets naar het zwembad (wat een wilskracht he !), maar het water in het bassin voelt als stroop vandaag. Normaal klief ik door het water als een dolfijn, nu voelt elke schoolslag als een overwinning; ik zwem als het ware door stroop.

Wat te doen bij thuiskomst ? Weer (min of meer) verplicht binnenzitten, net zoals donderdagmiddag (ook eindeloze regen)? Nee, liever niet. Uiteindelijk werd het in de middag even wat droger en kon ik op de motor naar Heerhugowaard. Daar nog geinternet in de bieb (lekker voordelig daar: 1 Euro voor een uur). Ik had een mailtje van mijn goede vriend P., werkzaam bij de Belastingdienst. Onduidelijk volgens hem of mijn aanvraag tot teruggave gehonoreerd zou worden. Nadere controle ! De belastingdienst: wie is er niet bang voor ?

Thuis gekomen zag ik nog de beelden van de zinloze moord in het kinderdagverblijf in Belgie. Je denkt alle krankzinnigheid al meegemaakt te hebben: vliegtuigen in wolkenkrabbers, moordpartijen in scholen en in de stad wandelende terroristen, dood en verderf zaaiend in India. Maar deze moordpartij ? Die is echt niet meer te begrijpen. Trouwens, welke idioot doet de deur nou open voor "The Joker" ?

Zou ik de slachting onbewust 's ochtend al aangevoeld hebben ? Vandaar dat donkere gevoel natuurlijk, in combinatie met het eindeloze tranendal uit de hemel een zwarte mix. Een echte "Zwarte vrijdag".
Maar zaterdag everything was shining bright...

No comments: