Saturday, January 10, 2009

January, don't be mad, don't be angry with me

Ik had altijd een hekel aan januari, maar nu eigenlijk niet meer. Goed, "Twee voor Twaalf" is tijdelijk van de buis voor een winterstop (waarom eigenlijk ?) en dat is jammer. Ook het voetbal ligt even stil en dat is wel ok. Even verlost van al het geouwehoer eromheen. Schaatsen op tv ? Nee, dat is niet mijn pakkie aan.

Het E-woord waart al weer rond. Zou ie er echt komen, de Elfstedentocht ? Leuk dat we weer een echte winter hebben. De laatste keer dat ik zelf de schaatsen ombond was in 1997, toen het ook een echte winter was. Schaatsend op de grachten van Alkmaar.Ik zit zelfs te twijfelen om de schaatsen uit het vet te halen. Eigenlijk zou ik een paar nieuwe moeten kopen. Zou ik het nog kunnen ?

Wat een rustgevende maand, dat januari ! Voorbij alle drukte rond de feestdagen, iedereen is weer "vrij". De zon schijnt in de heldere atmosfeer. Wat een levenslust krijg je daarvan. Wie denkt er op het ijs aan de kredietcrisis ?
Ok, het is koud op de motor, maar dat weerhoudt me niet van rijden (wel max.50 km !). Alleen jammer van die pekel op de weg. Mijn mooie, glimmende Yamaha mag geen pekelfiets worden. Daarom na elke rit afspoelen met water.
Zo heeft elk voordeel zijn nadeel.

No comments: