Wednesday, December 31, 2008

Het is tenslotte gewoon een woensdag

Na alle drukte van mijn verjaardag en de Kerst is het vanavond Oud en Nieuw. Vanavond vier ik het voor het eerst alleen. Ik ben nog wel uitgenodigd door vrienden, maar ik vind het wel ok zo. Heb zaterdag nog een verjaardag bovendien. Ik ga lekker op de bank naar Youp kijken.
In mijn omgeving viert iedereen het trouwens rustig. In tegenstelling tot andere jaren, waarin we altijd wel met een groepje waren. Kortom: Oud en Nieuw Matheid.

Het schijnt dat zo'n 20 % van de Nederlanders het uberhaupt niet meer viert. Mensen worden moe van de "verplichte gezelligheid" en het "verplichte dansen en zoenen".
Spontaan naar een feest gaan, mocht je toch zin hebben, zit er ook niet in. Alles is al maanden vantevoren uitverkocht. En op de Dam staan met bevroren handen en voeten is ook niet alles...

De trend lijkt: kleinschaligheid. Thuis met je geliefde of met je gezin. Of lekker alleen, zoals in mijn geval. Het is tenslotte gewoon een woensdag. Toch ? En morgen wakker zonder kater. Ik verwen mezelf vanavond wel met een appelflap, dat wel.

2 comments:

Anonymous said...

alleen youp kijken was wel leuk, maar ik geef er toch de voorkeur aan om volgend jaar weer iets te doen met z"n allen.
Joop,gelukkig nieuwjaar man en tot zaterdag.
groetjes R.

joop said...

Lijkt me ook leuk om het dit jaar weer met z'n allen te vieren. Misschien een keer bij mij ?