Thursday, December 4, 2008

Wie is er bang voor de winter ?

Met de motor vandaag een dagje Amsterdam of toch maar met de trein ? De weersverwachtingen zijn niet veelbelovend: regen en/of natte sneeuw. Maar ok, ik waag het erop: met de Yamaha. Lange onderbroek aan en dan zien we wel waar de bike strandt. Na een frisse rit in de stad aangekoemen eerst opwarmen in de OBA. Heerlijk dat je hier onbeperkt gratis kunt internetten. Zou in elke bibliotheek moeten kunnen. Maar ja, dan moet je wel over de faciliteiten beschikken.

Mail checken, schaken en blog produceren. Werkelijk ondenkbaar dat we, nog geen eens zo lang geleden, leefden in een wereld zonder het wordl wide web. Geeft ook wel een verplicht gevoel af en toe, vooral met het schaken en de blog. Je moet het toch bijhouden immers. Maar zonder kan ik niet meer.

Zometeen een wandeling naar het Waterlooplein en de Utrechtse Straat, naar Concerto. Kijken of er nog wat leuke cd's te scoren zijn. Ik laat de motor staan bij de OBA, het is veel lekkerder om door het oude Mokum te lopen. De kou inhaleren, so to speak.
Geld genoeg op zak, wat kan mij vandaag gebeuren ? Vanavond mijn favoriete recept bereiden: rijst met erwtensoep ik verheug me er nu al op.

Amsterdam in de winter is prettiger dan in hartje zomer, wanneer toeristen de straat overgenomen hebben. De geur van oliebollen en zuurkool op straat. It's wintertime now and I'm allright now !
Oh ja, nog wel even veilig thuiskomen. Zou toch tragisch zijn als ik een dag voor mijn verjaardag zou verongelukken. Heb ik voor niets die vissalade besteld...

4 comments:

lidia said...

Joop, nog vele jaren! Zonder motor (en andere) ongelukken!

lidia said...

Je bent nu trouwens net zo oud als mijn zus zondag wordt. Nee, ik zal het hier niet onthullen....

Anonymous said...

Nee, Lidia. We houden het onder ons. En...ik heb het gered !

Anonymous said...

IĆ¢€™ve been into blogging for quite some time and this is definitely a great post.Cheers!

generic paxil