Friday, April 11, 2008

Ik beken !

Onlangs in het nieuws: martelmuziek. Nummers gebruikt door het Amerikaanse leger om bekentenissen in Irak af te dwingen.

Ik kan me voorstellen dat ik door het voortdurend moeten horen van een aantal verschrikkelijke nummers snel tot allerlei bekennissen zal overgaan...

Joop's Martel Top 10:

1 De vogeltjesdans
2 Het smurfenlied - Vader Abraham en de Smurfen (Come back Samir B, now that we
need you)
3 You can't hurry love - Phil Collins (totaal overbodige cover)
4 Mull of Kintyre - Paul McCartney (in feite alles van McCartney post Beatles
en post Wings)
5 (Everything I do) I do it for you - Bryan Adams
6 I wanna dance with somebody - Whitney Houston
7 De Marsipulami - Dennie Christian
8 Herman van Veen: Alles (behalve "opzij, opzij)"
9 I'll be there - Mariah Carey
10 Paradise by the dashboardlight - Meat Loaf (reeds 1000 keer gehoord inmiddels)
Dreadlock Holiday - 10 CC (idem)

1 comment:

Marina Noordegraaf .... said...

D'r zitten wel een aantal liedjes bij die ik niet graag zou horen :-)