Wednesday, October 16, 2013

Lekker zeuren

De klant in de bibliotheek die aan mij, als duidelijk aanwezige medewerker met badge op, vraagt: "Werkt u hier ?"

De kassiere bij de Aldi die elke keer weer aan mij vraagt: "Heeft u een flessenbon" ? Ik heb bij de Aldi nog nooit statiegeld-flessen meegenomen (maar dat kan zij  niet weten natuurlijk).
Maar toch:  bij de AH wordt er toch ook niet steeds gevraagd om de flessenbon ? Als ik een bon heb kom ik er zelf wel mee, lijkt mij.

 Bij AH standaard tegenwoordig: "Wilt u de kassabon" ? Daar moet je dan ook steeds weer op antwoorden.

Bij de RABO in Alkmaar krijg je bij de buiten-pinautomaat nu juist weer standaard geen bon. Hier heb je geeneens meer een keuze. Tegenwoordig pin ik dan maar in Heiloo of Bergen, daar kun je kiezen voor een bon:  ja of nee.

Als je een pakje sigaretten bij de AKO op het station Alkmaar koopt wordt er altijd gevraagd of ik er een aansteker bij wil ? Als ik een aansteker wil zal ik het wel zeggen, lijkt mij.

De serveerster die elk keer weer vraag of je nog wat wil drinken. Als ik dat wil dan roep ik haar wel.




4 comments:

lidia said...

Bij de Hema vragen ze tegenwoordig bij de kassa of ik nog dropjes wil kopen. Waarom zou ik?

Anonymous said...

'Gaat u nog meer blogs schrijven?'

joop said...

Lidia: dat bedoel ik.

Anonymus: nog meer overbodige vragen ?

Anonymous said...

Helpt dat, lekker zeuren? Lekker twee keer ergeren, is dat de idee?