Monday, October 28, 2013

Goodbye, Lou

In de jaren '70 was ik helemaal gek op Lou Reed. Het begon ca. 1974 met Lou Reed Live en Rock 'n roll Animal, twee live lp's van hetzelfde concert. Er speelde ook een geweldige band ter ondersteuning van Reed op.

Vervolgens alle soloplaten t/m ca. 1977 aangeschaft. Tot ik bij de Velvet Underground aankwam, toen konden die solowerken wel de deur uit. De Velvets, de oude band van Lou, dat was en is het echte werk van Lou Reed. Hoewel Berlin ook niet slecht was.

In '87 maakte Reed ook weer eens een goede plaat. ken je het nummer Dimestore Mystery ? Toch was ik niet meer zo geinteresserd in Lou; het waren andere (new wave) tijden, snap je wel ?
Maar een plek in mijn hart heb ik altijd vrij gehouden voor de man van New York. En de Velvets draai ik nog vaak. Tijdloze en unieke muziek. Misschien wel De Beste Groep Ooit.

Lou, vaarwel en bedankt.

No comments: