Monday, July 1, 2013

Wel en wee

Je zal het altijd zien: net nu ik schreef dat Rossi het moeilijk had in de Moto Gp wint hij de TT. Maar des te beter: het is zijn favo circuit en "The Doctor" is geliefd bij de Nederlandse racefans. Ik heb hem daarzelf ook nog een keer zien winnen en hij is ontzettend populair, merkte ik wel.

In de Formule 1 gisteren werden 4 coutreurs uitgeschakeld door een klapband linksachter. Dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Als er 1 band aan flarden ging was het veel. Al langere tijden liggen de banden van de fabrikant Pirelli onder vuur. Ze slijten ook te snel, elke coureur klaagt.

Ik denk dat de banden van Goodyear en Bridgestone, die voorheen gebruikt werden, van hogere kwaliteit waren. Het is raar dat Pirelli als monopolist in de Formule 1 kan opereren, concurrentie is er niet. Door twee bandenfabrieken toe te laten wordt het spannender en stimuleren de beide merken elkaar. Ik wil een bandenoorlog in de F 1.

Omdat RTL 7 de races niet meer live uitzendt kijk ik tegenwoordig naar de BBC, en daar doen ze het niet slecht. Veel interviews, voorbeschouwingen en nabeschouwingen. Eigenlijk wat te veel. Maar goed: dat kun je overslaan.

Het commentaar tijdens de race skippen gaat moeilijker. Er zijn twee commentatoren, waaronder ex F 1 piloot Coulthardt.
Twee man voortdurend aan het woord: het wordt erg druk, hoe deskundig ook. 1 man is genoeg. En verder is het allemaal nog al humorloos.

Come back Olav Mol: all is forgiven !

3 comments:

H said...

Ik begrijp dat Pirelli met opzet dit soort banden gebruikt om de race spectaculairder te maken
Dat is gelukt en niet ongevaarlijk!
Kortom; Bandenspanning

joop said...

Nou, dat geloof ik niet zo. het kost ze zo hun reputatie.

Wel wordt er vanaf de GP van Duitsland
(7/7) gewerkt met kevlar ipv staal.
Dit schijnt sterker te zijn.

wj said...

Italiaans hè