Thursday, July 25, 2013

Hitte

Wonderbaarlijk eigenlijk dat anno 2013 niet tenminste elk bedrijfspand is uitgerust met airco. Met de huidige hitte is het voor de werknemers en eventuele klanten dan zoveel beter uit te houden. De bibliotheekfilialen waar ik werk hebben in elk geval geen aicro, helaas.

In de vestiging Uitgeest was het afgelopen maandag 32 graden ! Geen wonder dat klanten de bieb in deze tijd meer mijden. Komt ook door de vakanties en andere bezigheden uiteraard. Maar als het er nu lekker koel zou zijn ? Zouden er dan meer bezoekers komen ?
Enfin, met al de huidige bezuinigingen door gemeenten is zoiets als airco wel het laatste waarvoor betaald zal worden, terwijl het een voorwaarde is voor een beter werkklimaat (hoewel het ook weer ongezond schijnt te zijn...)

Thuis airco lijkt me overigens ook helemaal niet gek. Nu kan ik best wel aardig tegen de hitte, maar de roerloos "hangende" hitte in huis - en slaapkamer maakt me af en toe gek. Geen vlaagje wind, geen doorstroming. Alleen de zwaar beladen, alles versmorende hitte van het moeras is wat er thuis heerst. Dus toch maar een ventilator aanschaffen ? Niet zo'n gek idee eigenlijk.

Verder: uitwaaien op het strand (daar is het zelden helemaal windstil) en, in short, op de motor met 130 km/u op de A 9. En niet teveel nadenken wat er gebeurt als je zonder motorkleding onderuit gaat...
    


2 comments:

WJ said...

Je mag mijn Lancia met airco wel lenen. Weet niet of ie in je woonkamer past.

joop said...

Lijkt me een flitsend plan. Zet hem wel in de carport naast het zwembad