Friday, April 26, 2013

Kwantumlogica

Was onlangs bij de Kwantum in Overstad (Alkmaar). Tijd niet geweest, maar er is niets veranderd. Zoals de winkel er in 1990 uitzag ziet het er nu nog uit: rommelig, ouderwets en lelijk. Ben daarna nog wel een keer terug geweest vanwege een aanbieding, dat wel.

Elke keer als ik de winkel bezoek is het uitgestorven. Behalve wat verdwaald personeel zie je er bijna geen klanten. Ik kan me niet voorstellen dat de winkel nog lang zal overleven. Vergeleken bij een Praxis en dergelijke bouwmarkten waan je je in de jaren vijftig.

Kijk je voor een kastje ? Alles is foeilelijk: fantasieloos wit fineerhout. Ok, het tapijt is redelijk geprijsd. Maar wat voor kwaliteit is het ? Ik kwam er voor verf en dan is het onduidelijk wat nu latex is of op terpetinebasis.

Het is logisch dat een winkelinrichting op een gegeven moment veroudert en dan moet je dus herinrichten/verbouwen. Doe je dat niet dan ga je failliet, want de klanten gaan verderop kijken. Geen enkel winkelconcept heeft het eeuwige leven, zelfs het succes van de Aldi is tanende.

In  elk geval heb ik mijn 15 % kortingsbonnen nog kunnen verzilveren, en dat scheelde nog flink wat geld...

1 comment:

Anonymous said...

Goedkoop door kwantumvoordeel werkt beter dan verbouwen..