Saturday, January 19, 2013

Exit Zaanstad

En weer een slachtoffer vasn de recessie: Zaanstad Motoren in Alkmaar failliet !
Ik vind het jammer, heb er in de afgelopen jaren ook twee nieuwe motoren gekocht en vond het altijd een leuke zaak met goede service.

Alleen al om daar af en toe rond te lopen en de inruilers te bekijken was amusant. Zo stond er een Yamaha XJR 1300 (die ik ook heb) uit 2004 voor 3500,-.
Ok, wel ouder dan de mijne natuurlijk, maar voor een mooie prijs. Had ik wel 11.000,- voor een nieuwe moeten uitgeven, vroeg ik mij af  ? Op een gegeven moment stonden er wel 3 tweedehands XJR's in de showroom. Dit had wel tot gevolg dat ik mijn vorige XJR niet kon inruilen voor een nieuwe XJR: er stonden er al te veel te pronken !

Gek ergens: een klant wil een nieuwe motor bij je kopen, maar je wilt zijn motor niet inruilen. Wat zou Yamaha Nederland daar van vinden ? In de verkoopcijfers is het n elk geval 1 exemplaar minder voor de fabrikant.

Op dus naar Motoport Wormerveer, waar geen probleem gemaakt werd van de inruil van mijn XJR  voor een nieuwe. En een proefrit op een Yamaha FZ 1 was ook zo geregeld. Dit in tegenstelling tot het blijkbaar nietige Zaanstad, waar men geen exemplaar had staan en ook niets kon regelen.

En ja, daar ging het misschien ook al fout bij Zaanstad Motoren: te klein om de klant iets meer te bieden.

3 comments:

Anonymous said...

Zaanstad motoren in Alkmaar..

joop said...

Ja, ik kan er ook niets aan doen.
Vroeger zat het bedrijf ongetwijfeld in de Zaanstreek.

WJ said...

Raar verhaal, dat ze je motor niet willen inruilen omdat er al een paar van dat type staan. Dan vraag je er ook om om failliet te gaan.
Blij als het weer voorjaar wordt zodat de motor weer naar buiten kan.