Wednesday, August 29, 2012

Papierloos

We zijn al hard op weg naar een samenleving zonder papier.Bankafschriften worden eigenlijk liever niet meer verstrekt door de banken, en als je ze toch wilt blijven ontvangen betaal je extra.
Bij de RABO in Alkmaar krijgt de klant na het pinnen bij de automaat `buiten` ook geen bonnetje meer. Dit vanwege het ´milieu`.

Ook de papieren telefoongids dreigt ten onder te gaan. Er worden heuse hetzes tegen gevoerd. En het is waar, ik kijk ook sneller op internet als ik een nummer nodig heb. Nooit 1188 bellen natuurlijk, je betaalt je daar blauw om een telefoonnummer te krijgen..

Nu las ik dat de politie de papieren bonnen gaat afschaffen, alles wordt vanaf 2015 digitaal geregeld. Scheelt de dienders heel wat werk. En de klant, alias bekeurde, zal die nog een bewijsje ontvangen? Je zou bij wijze van spreken een boete van 60 Euro kunnen krijgen en een rekening thuis van 100 Euro kunnen krijgen? Wat voor bewijs heb je ?

Idem dito met pinnen, 100 Euro pinnen, 150 Euro afschrijving door de bank...
Nu zal het zo´n vaart niet lopen. Maar toch, ik wil een bewijsje ! Zal wel komen omdat ik, ondanks veelvuldig gebruik van internet, van de `papiergeneratie`ben. Wil alles zwart op wit hebben.

3 comments:

Anonymous said...

Papier = emotie. ;-)

joop said...

Denk ook aan: papieren zakdoekjes voor het huilen.

lidia said...

Op terrasjes krijg je bijna ook nooit meer een bon, weet je ook niet meer of je niet teveel betaalt.