Friday, August 24, 2012

Stuff it

Er is zelfs een boek over verschenen: "The story of stuff". Het gaat over het zinloos verzamelen van allerlei rotzooi; een typisch menselijk eigenschap. Want hoeveel spullen hebben we nu werkelijk nodig ?

Heb laatst een paar kasten opgeruimd. Tevoorschijn kwamen 123 elastiekjes, 26 gebruikte scheermesjes (altijd handig om in voorraad te hebben), gebruiksaanwijzingen van electronische apparatuur v.a. 1978, diverse Formule 1 posters, bankafschriften uit 1999, 86 suikerzakjes, T-shirts die al 5 jaar niet gedragen zijn, Formule 1 posters die nooit opgehangen zullen worden, 8 fietswielen en 3 fietsrestanten.

Ik haal de bezem er flink doorheen: wat moet je er allemaal mee, met die "stuff "? En, heel dapper, ik ben zelfs gestopt met het kopen van mijn favo blad "Formule 1." De planken bezwijken inmiddels bijna onder het gewicht van alle jaargangen vanaf 1994. En wanneer kijk je, bij pak e'm beet, nog eens in nummer 6 van 1997 ?

En al die boeken ? Kunnen, behoudens een aantal mooie non-fictie exemplaren, ook wel naar de opkoper. Als je dezelfde roman twee keer leest in je leven dan is het genoeg. Dus waarom bewaren ? En die stapel motorbladen ? Ook naar de papierbak. Al blijft het leuk om nog eens nummer uit 1998 of zo te lezen, dat wel.

De tijd zal leren hoe ver ik kom met mijn voornemens. De oude Peps gaan zeker niet weg, en die oude NME's en "Formule 1" bladen uiteraard ook niet. Maar verder ? Clean it up.

6 comments:

Anonymous said...

stuff, pep, zo vind je nog eens wat.

lidia said...

Wat leuk dat jij suikerzakjes verzamelt... ;-)

Oude tijdschriften naar de kringloop doen, er zijn mensen die er van smullen...!

joop said...

Anonymus: Yeah, that's pep !


Lidia: Suikerzakjes: alleen voor de inhoud. WO 3 zal maar uitbreken, dan heb ik een flinke suikervoorraad...

En die oude tijdschriften weg doen vind ik zonde.

lidia said...

Tijdschriften bewaren mag ook uiteraard, maar niet weggooien bedoel ik..

joop said...

Da's waar. Weggooien is zonde; meestal zijn er wel liefhebbers voor,

Anonymous said...

lekker leeg maken, zo goed voor je hoofd ook

najaarsschoonmaak: leegte voelde nog nooit zo lekker