Thursday, July 12, 2012

I am at sea again

Het meest fascinerende van de expo "Naar zee" in de Haarlemse De Hallen vond ik het filmpje van de man die op het ijs voor een ijsbreker uitliep, zo te zien zonder winterkleding.

Zoals de naam aangeeft: veel foto's, schilderijen en beelden aangaande de zee aldaar. Een enorme varieteit van kunstenaars en hun interpretatie van het begrip "de zee".
Heel moderne werk, foto's van badende meisjes aan zee, schilderijen van vissers, verlaten zeeen, rustige zeeen en woeste wateren waren er te bewonderen.

Het is altijd fijn om in sfeervolle De Hallen aan het Marktplein rond te banjeren, alleen al vanwege het gebouw (met die mooie trap naar beneden: was daar de kluis vroeger ?).
Voor aanvangstijd vorige week zondag stonden er al mensen in het druilerige weer te wachten. Zo druk heb ik het er nog nooit gezien. Ideaal, zo'n tentoonstelling voor een natte zondag.

En ja, ik hou enorm van de zee. Kan ook niet langer dan twee weken zonder haar. Als ik zou moeten verhuizen naar Limburg of Gelderland zou ik gek worden.
En inderdaad: de zee ziet er altijd weer anders uit. En dat komt zo mooi tevoorschijn op deze expositie.
Een aanrader !




1 comment:

lidia said...

Mee eens,mooie tentoonstelling. En ook vandaag behoorlijk druk. Goeie greep van de Hallen!