Friday, April 6, 2012

Gidshoppen

Het is ongelooflijk, maar waar: er zijn mensen die zonder een tv-gids kunnen. Ik behoor er in elk geval niet toe. Ik zie me al constant door Teletekst of de krant bladeren.

Praktisch dus, zo'n gids. En bovendien is een goede gids ook informatief en vermakelijk. De besten is mijn optiek ? De VARA -en de VPRO-gids. De rest is een stuk minder van kwaliteit. Ergste ? Ongetwijfeld TV-magazine.

Vroeger was ik nog principieel in mijn keuze: alleen die van de VARA of de VPRO. Dat heb ik inmiddels, heel onprincipieel, losgelaten. Nu heb ik nog maar 1 leidraad: welke is de goedkoopste ? Tenslotte is zo'n gids maar een wegwerpartikel.

Vaak hop ik van proefabonnement naar proefabonnement. Of naar een aanbieding in de kiosk. Een VARA-gids voor 0,50 cent bijvoorbeeld.
Mijn halfjaarabonnement op de Televizier a 10 Euro (+ gratis mediabon ter waarde van 10,-) is net afgelopen. Dat betekende 38,46 cent per nummer (ex waardebon). Reken uit je winst. Na zo'n half jaar showbizz en gladheid heb trouwens wel weer genoeg van de AVRO. (En dan ook nog de 1/8e finales van de Champions League in de gids als zijnde de 1/4e finales aankondigen...).

Aanbiedingen op dit moment: 3 TROS-kompassen kopen, daarna 3 gratis op de deurmat. Voorts: half jaar VARA-gids voor 10,-. Voorlopig zit ik weer goed.
Een vast abonnement zal ik nooit nemen. Wie is er een dief van zijn eigen portemonnee ? En als dat betekent shoppen, dan heb ik dat er graag voor over. Ander groot voordeel: veel afwisseling. 30 jaar dezelfde gids ? Ik zou er gek van worden.

7 comments:

Anonymous said...

Tvgids.nl en smeerkaas.

HSD said...

Cheap and almost nothing
That's the way we like it.

Anonymous said...

?We??

joop said...

Anonymus 1: ja, weer achter de pc. Lekker bladeren op de bank is zo lekker. Met of zonder smeerkaas.

HSD: Aha aha that's the way we like it

Anonymus 2: Yes, we're like a bunch of keys stuck together

Anonymous said...

Bladeren? Dan zou ik de Veronicagids nemen.

Anonymous said...

Geld als criterium. Dáar gaat de wereld nou aan ten onder. Goed is goedkoop....................? Waar zijn de humanistische waarden gebleven zoals solidariteit en empathie. Is vooruitgang vooral goedkoop?? OMG.

WJ said...

Ik heb helemaal geen gids meer, je kan via internet alles bekijken, wie wil dan nog een gids.
Allemaal gratis en met filmrecensies