Monday, September 5, 2011

Het giet zoals het giet

Afspraken worden afgezegd, activiteiten adgelast en barbecues afgeblazen. Buienradar is geraadpleegd en het ziet er slecht uit om 17.06 uur in de Kop van Noord-Holland.

Het is niet meer van "we zien wel", regenkleding aan en parapluie in de aanslag, en op pad. Nee, we blijven binnen en nemen geen risico's.

Zo redenerend had ik de Uitmarkt in Amsterdam op zondag ook kunnen overslaan, maar ik ben toch blij dat ik geweest ben. En tussen de buien door scheen de zon ook nog.

En wat ook leuk is, is om eens helemaal doorweekt thuis te komen. Zodat al je kleren aan je lijf plakken en je zwarte broek afgeeft. Handschoenen op de kachel en ze zijn na 2 dagen nog nat, dat werk.

3 comments:

Anonymous said...

Ut giet oan. Zo ben ik een studie begonnen op mijn 42e.
Onmogelijk vlgs velen. Hypotheek, kind; hoe moet dat nu??

Gewoon doen, heb er geen spijt van.

lidia said...

Die buienradar klopt ook niet altijd. Gewoon naar buiten kijken en een poncho of zo mee.
(En terzijde: ik ben, hopelijk tijdelijk, overgestapt op blogspot omdat web-log er al een paar weken uitligt).

joop said...

Anonymus:

Zo is dat: neem risico's !

Lidia: Ja, ook dat nog: die buienradar is ook nog onbetrouwbaar...