Friday, March 4, 2011

Engineered skin

Dat staat geschreven op mijn nieuwe motorjack. Maar wat het betekent ? Is dat net zoiets als "bewerkt tijgervel" ?
In elk geval: mijn nieuwe zwarte jack bevalt uitstekend. Nee, opvallend is ie niet (afgezien van wat lichtgevende stroken) en hij heeft ook geen tijgerprint. Maar als er kleuren op zitten vind ik het al snel lelijk. Helemaal erg zijn die gele hesjes die sommige motorrijders dragen: alsof ze bij de politie werken.

Wel lekker: een jas die goed sluit en niet bij 120 km/u op de A 9 open waait, en waarvan derhalve de ritsen weer functioneren. (En die redelijk warm is).
Dit jack, samen met mijn nieuwe handschoenen en tamelijk nieuwe broek, geeft al met al een "cool" gevoel. De kick van het motorrijden bestaat mede uit de goede looks. Van de rijder, en van de bike (binnenkort die velgen eens reinigen).

Officieel (maar wie bepaalt dat eigenlijk ?) is het nieuwe motorseizoen op 1 maart weer begonnen, maar ik zie nog weinig motoren op de weg. Nog een beetje te koud uiteraard. Heb ik niet echt last van gelukkig, als echte doorrijder. Hoewel...met die sneeuw hield het voor mij ook op.

Enfin was het maar juli: in sandalen, short en spijkerjack naar Bergen aan Zee met de Yamaha. Dat is wel wat anders dan rijden met de 5 lagen waarmee ik nu ingedekt ben !

3 comments:

WJ said...

Het is net wielrennen, motorrijden

joop said...

Met dit verschil dat je het van wielrennen warm krijgt.

Anonymous said...

kijk maar uit in shorts op de motor :((