Monday, November 8, 2010

Rutte 1

Zou ik toch rechtser zijn dan ik dacht ? Een aantal voornemens van het nieuwe kabinet spreken me wel aan. Zoals daar zijn: max snelheid naar 130 km/u, afschaffen van de "bonnetjesquota" bij de politie en snijden in de ruime subsidies voor omroepen (daar zijn er te veel van, vind ik).

Minder leuk: minder huurtoeslag etc., en de verhoging van het btw-tarief voor de toegangsprijzen van toneelvoorstellingen. Minder leuk: minder geld voor ontwikkelingshulp. (maar komt dat geld wel goed terecht, vraag ik mij wel eens af). En op die "politiemissie" naar Afghanisatan zit ik ook iet te wachten.

In elk geval ademt het kabinet daadkracht uit en daar hou ik van. Rutte oogt en handelt vlot; een verademing na de stijve Balkenende.
Het is een interessant experiment, dit gedoogkabinet. Geef het daarom een kans.
Natuurlijk: alle jonggehuwden zijn gelukkig; later komt er vaak de sleet op. De tijd zal het leren.

2 comments:

HSD said...

Moeten we dan concluderen dat Rechts Nederland daadkrachtiger is?

LWesp said...

"Babylon is Burning van The Ruts" is een goed alternatief?!