Wednesday, July 1, 2009

Bermtoerisme

Het mooiste aan de TT ? De terugreis. Niet dat de race niet onaardig was, al was ie niet zo spannend als de race in Spanje. Daar vochten de twee Yamaharijders van het fabrieksteam tot het einde van de race om de zege. Eeen van de mooiste gevechten ooit.

Nu had Rossi, alias de "Doctor", al tamelijk snel zijn achtervolgers afgeschud en was de echte spanning er snel af, temeer daar de nummer twee op de grid, Pedrosa, al snel ten val kwam. En zo kon de kleine Italiaan zijn 100e GP-zege bijschrijven. Dat gaf in elk gevoel een speciaal tintje aan Assen 2009.

De reis terug naar Alkmaar was de echte kick. Overal toeschouwers langs de wegen, op viaducten en in de bermen om maar een glimp te kunnen opvangen van de duizenden motorrijders. Het is een bijzonder gevoel om met zijn allen over de weg te rijden.
Een soort heldenontvangst zeg maar.

De rit terug duurde wel een stuk langer dan de heenreis vanwege drukte en het slechte weer met onweer en regen.
Dit had als gevolg files, "verstopte" benzinestations vanwege schuilen en het aantrekken van regenkleding op de vluchtstrook door de TT-gangers.

Bij het eerste station kon er vanwege de grote toeloop alleen contant betaald worden, en aangezien mijn tank bijna leeg was had ik weinig andere keus om er voor mijn laatste 4,70 benzine in te laten gooien. Even zien hoe ver ik daarmee zou kunnen komen. Al snel zag ik weer een station opdoemen. Daar stond iedereen echter te schuilen en was er van tanken uberhaupt geen sprake meer. Enfin, uiteindelijk beland bij de derde pomp. Net op tijd, het is geen lolletje om met een machine van over de 200 kg kilometers te moeten lopen...

Nu maar hopen dat ik niet ergens onderweg een boete wegens te snel rijden heb opgelopen.Bij de Afsluitdijk zijn er daarvan 2900 uitgeschreven. Ben ik blij dat via Amersfoort/Zwolle gereden ben !
Kinderachtig dat de politie nou niet een keer per jaar een oogje kan toeknijpen.

5 comments:

HSD said...

Opmerkelijk feit is wel dat de de vader van Valentino Rossi 30 jaar terug in de 250 cc klasse ook in Assen woon.

HSD said...

won dus

joop said...

Ja, zo vader, zo zoon. Al gaat dat niet altijd op.

Anonymous said...

Het lukt niet met het email adres,misschien zo........groetjes Marieke

Anonymous said...

mariekecas@gmail.com