Niet meer weg te denken: de Senseo, het grote verkoopsucces van Philips. Overigens nooit bij stil gestaan dat het apparaat een gedienstige, want naar voren gebogen, houding t.o.v. zijn afnemer ten toon stelt. Ontwerpbureau WAACS, vormgever van de Senseo, legt dit als volgt uit: "Iedereen wenst zich een persoonlijke butler".
Onderhand heeft de populaire Senseo het ouderwetse "doorloopkoffieapparaat" bijna verdrongen. Het is inmiddels de poldervariant van de mediterrane manier van koffie zetten. Een aangepaste espresso zeg maar, met veel smaakvarianten.
Om nou te zeggen dat ik het echt lekker vind ? Nee, er blijft altijd een typische Senseo-smaak aanzitten. Geef mij maar het ouderwetse koffiezetapparaat, ook al heeft het water dan niet gekookt. Een Nespresso is ook niet verkeerd; dan heb je de keuze uit meerdere espresso varianten.
Bovendien raak ik altijd in de clinch met de Senseo. Vaak lekt het water aan alle kanten uit het apparaat, gebruik ik per ongeluk een oude pat zodat er slechts verdunde "koffie" uit komt, gebruik ik per ongeluk het houdertje voor 2 kopjes, i.p.v. voor 1, of is het waterreservoir weer leeg. En oh ja: het lampje knippert nog, dus nog even geduld svp.
Nee, wil ik echt een persoonlijke butler dan bestel ik wel een koffie op het terras.
1 comment:
Inderdaad, weg met de senseo- en nespressoterreur. Koffieterrorisme is het. Waar kun je nog een fatsoenlijk kop koffie krijgen.
En dan die zogenaamde espresso's en capuccino's. Slik, Bah!!!
Post a Comment