Friday, June 19, 2009

Bonusrovers slaan hun slag

Of het nu zo'n slimme zet van Albert Heijn is om de campagne "laagsteprijsgarantie" voor A-merken in het leven te roepen ?
Ik denk het niet, regelmatig lopen klanten nu met gratis producten de filialen uit omdat ze die in andere winkels goedkoper aantroffen. Bovendien krijgen ze in dat geval nog een gratis appeltaart mee naar huis. Onlangs moest de bedrijfsleiding van een AH winkel lijdzaam toezien hoe studenten opgetogen met tientallen kratjes Brand bier en appeltaarten het filiaal verlieten.

Het wordt een sport om de A-merken uit de AH-folder ergens anders goedkoper te spotten en daarna te reclameren bij AH. Op zondagavond worden via internet al de vergelijkingen gemaakt en op maandagmorgen komen de "bonusrovers" hun slag slaan.
Vervolgens laten consumenten via internet foto's van hun buit zien: stapels gratis artikelen + taart.

Ik vind het niet zo'n slimme zet van AH: 's Lands Op Een Na Duurste Supermarkt (nr.1: Super de Boer) gaat prijsstunten. Dat is vragen om moeilijkheden.
Eigenlijk net goed. Die hele bonuskaart is uberhaupt onzin: waarom moet je eerst een kaart laten zien om een artikel voor de reclameprijs te kunnen kopen ? Dat is alleen zo bij AH. Nietswetende toeristen zijn zo al voor honderduizenden Euro's afgezet.

Goed dus dat AH eens wat gratis weg geeft. Zal eens kijken of ik vandaag ook een gratis appeltaart kan scoren.

3 comments:

Marina Noordegraaf .... said...

en, was ie lekker? ;-)

zonnighuis said...

ehhh....wanneer ben je weer in Uitgeest?

joop said...

Zaterdag 4/7.
Ben jij er dan ook, Zonnighuis ?