Wednesday, April 8, 2009

Domper

Zelf heb ik het niet eerder meegemaakt in mijn carriere als "Formule 1 watchter": een race die vanwege de regen afgelast wordt. Dit was afgelopen zondag het geval tijdens de GP van Maleisie. 1991 was het laatste jaar dat een race afgeblazen werd (na 13 ronden !)

Ik had de race geprogrammeerd op video om 'em 's avonds terug te kijken, mij overdag al verheugend en internet vermijdend om niet op de uitslag te stuiten. Helaas was het halverwege de race gebeurd wegens de enorme hoosbuiten die het circuit van Kuala Lumpur teisterden. Aanvankelijk hoop je op een tijdelijke pauze, maar dat zat er nu niet in. Op een gegeven moment was het wel weer droog, maar toen was het inmiddels te donker om nog te racen.

Dat is dan het nadeel als je de race plaatselijke tijd 17 uur laat beginnen (om 'em in Europa om 11 uur 's ochtend te kunnen uitzenden, i.p.v. 8 uur). Gaat er dan iets mis dan valt er niets meer te herstellen.
Nu kun je race op tv gratis bekijken, maar wat als je een duur kaartje voor de race gekocht hebt ? Dan voel je je aardig bekocht lijkt mij.

Verder is het een leuke seizoensstart, met een worstelend Ferrari en McLaren en een verrassend sterk nieuw team: Brawn-Mercedes, dat haar debuut-race met een 1-2 zege afsloot. Door allerlei regelveranderingen zit het veld dichterbij bij elkaar en zijn er meer inhaalacties. Nu op China !

No comments: