Monday, September 24, 2007

Welcome to the wonderful and frightening world of the fazer

Silver machine

Sinds een week heb ik voor het eerst een nieuwe motor. Dat is natuurlijk een geweldig gevoel: alles draait lekker soepel en als je wilt zit je zo op de 200 km/u.
Het is een Yamaha Fazer 600, zilver -en zwartkleurig. Kortom een echte "Silberpfeile"
(legendarische raceauto uit de dertiger jaren).

Jammer genoeg moet ik me nog een beetje inhouden, het gas mag de eerste 1500 km maar voor 3/4 open ivm inrijden. Het opvallende is wel dat ik met deze motor, waarvan je weet dat ie snel kan optrekken/rijden, minder de neiging heb om te hard te rijden.
Uiteraard ben ik ook nog een beetje voorzichtig: stel je voor dat je met je nieuwe motor onderuit gaat...Eigenlijk vind ik het al zonde om door de regen te rijden, daar wordt ie maar vies van.

De OBBH

Sinds kort werk ik ook voor de Openbare Bibliotheek Beverwijk/Heemskerk (OBBH). Ze bestaat totaal uit vier filalen, verpreid over de gemeente.
Vandaag werk ik voor het eerst in het filiaal Heemskerk-Beneluxlaan. Als klein jongetje heb ik nog in deze straat gewoond.Het is hier nog helemaal te eighties, inclusief bruine toilettegels, gipsplaten in het plafond en bruin/grijze kasten (in 2008 komt er een nieuw filiaal).
Zo mogelijk benik hier nog minder bezig met het geven van inhoudelijke vragen over de collectie. In anderhalf uur geen enkele vraag daarover gekregen.

Filialen

Het is duidelijk ook een ander clientele dan in Haarlem of Heemstede. Wat lager opgeleid en wat meer allochtonen. Maar dat doet er verder niet toe; de bieb is er voor iedereen.
Momenteel werk ik op totaal 10 verschillende filialen. Niet altijd makkelijk, omdat elke filiaal zijn eigenaardigheden heeft. Zo staan in Heemstede de jeugstudieboeken beneden tussen de volwassenencollectie en staan een aantal volwassenen-studieboeken op de jeugd. Snapt u het nog ? En in Beverwijk is de collectie nu ingedeeld op thema's (maar daarover de volgende keer meer).
In elk geval blijft het wel afwisselend werken op deze manier.

1 comment:

Marina Noordegraaf .... said...

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!