De boeren zitten niet meer vast aan melkquota. Wat dat betreft geeft de overheid al jaren het slechte voorbeeld met het uitmelken van de automobilist/motorrijder. Staatsecreataris Wiebes gaf het onlangs ook gewoon toe.
In het nieuwe wegenbelastingstelsel worden de bezitters van elektrische auto's nog beloond met 0 % bijtelling, komen er te veel elektronische voertuigen op de weg dan wordt de wegenbelasting ook voor die bezitters verhoogd.
Een ander voorbeeld: door de regelmatige snelheidcontroles langs de snelwegen ontstaan regelmatig lange files, aldus de VID (Verkeers Informatie Dienst). De apparatuur staat zo opvallend opgesteld dat verkeersdeelnemers op de rem trappen en zodoende ook de veiligheid in geding komt. Bestuurders remmen zelfs als ze niet te hard rijden, naar het schijnt.
Er wordt zelfs gecontroleerd in de ochtend -of avondspits.Volgens afspraken met de VID zouden de controles onmiddellijk gestaakt worden bij hinder. Echter: de wethandhavers weten vaak van elkaar niet waar er gecontroleerd wordt op de snelwegen; vaak werkt regiopolitie op eigenn houtje. Hoezo Landelijke Politie, denk ik dan.
En dat alles natuurlijk om de autobezitters uit te melken natuurlijk. Hoe groot is die gevaarzetting eigenlijk als je op de snelweg 20 km te hard rijdt ? En de boetes: in Duitsland bestaal je 30,- als je 20 km te hard rijdt op de snelweg, in Nederland 158,-
No comments:
Post a Comment