Friday, June 12, 2015

De wereld volgens Ad V.

Ad Visser ? Ja, de Ad visser. Hij van Top Pop en de Superclean Dream Machine. Filosoof en muzikant:


Ik heb er geen moeite mee om op mensen af te stappen. En ik meld me altijd meteen bij de persoon die de leiding heeft, die de beslissingen neemt.


(Over Bowie ten tijde van "Space Oddity"): Ik belde hem met de vraag of hij de volgende stappen van zijn carriere helder voor ogen had en dat boeide hem. Dat is toch logisch ? Ik vraag het toch netjes ? Zo ben ik ook bij de omroep gekomen. Gewoon erop af en vragen waarom doen jullie dit niet ?


"" Wonderful Tonight"van Clapton is een rechtstreeks gevolg van Buddy Holly's vliegtuigcrash in 1959. Als die toen niet was neergestort had hij niet moeten optreden tijden het herdenkingsconcert voor Holly, had hij voor het optreden niet hoeven wachten op zijn vrouw Patty die te lang deed over haar make-up, had hij niet naar haar geroepen "You look wonderful tonight."


Zonder Jim Morrison had Iggy Pop nooit de palmbomen in Top Pop gesloopt als Jim van The Doors in 1967 geen pesthumeur had gehad. Als Iggy toen niet Morrisson dingen op het podium had zien slopen was hij nooit op het idee gekomen dat het een goede act was.


Belangrijke ontwikkelingen zitten niet in de hoofdzinnen maar in de bijzinnen. De hoofdzinnen doe je per mail rechttoe-rechtaan, maar als je persoonlijk contact hebt met mensen zitten in de opmerkingen die mensen en passant laten vallen de grootste kansen verborgen. Dan zeg je: oh, kan dat ook nog ? En dan gaar je daar op door en dan kom je ergens. Dat is het geheim

No comments: