Wednesday, March 4, 2015

This is not my beautiful VPRO

VPRO's 3 voor 12 op 3 FM kan me niet boeien. De muziek is maar zo zo en de presentatie eveneens.
Roosmarijn presenteert en het is net of ik een doorkakelende robot hoor. Alles vloeit er in 1 spraakwaterval uit, waarbij de de letter "r" half uitgesproken wordt. Het lijkt of alle gesprekken met luisteraars via de telefoon van tevoren opgenomen zijn. Een hapering of misverstand met een beller zul je niet horen. Glad gestreken wordt alles de ether in gegooid.


Stond de VPRO voorheen voor tegendraadsheid op de radio, nu is het gepolijst door de NPO. Voor de NPO bestaan er geen omroepen: alles is 3 FM en daar dient elke zendgemachtigde zich aan te conformeren. 


Ja, ik mis ook de DJ's en de muziek van VPRO's de Wilde Wereld. Non-conformistisch en tegendraads was het. Fons Dellen, Lotje Ijzermans, Jaap boots en Gerard J.Walhof. Ik snap ook niet dat die Roosmarijn zonodig elk avond op de radio moet. Doe elke avond een ander, zou ik zeggen.

No comments: