De vertrouwde symbolen, vette, sappige rookworst en de tompouce, beginnen zich nu min of meer tegen de Hema te keren. Afgelopen jaar een omzetverlies van 5 % is geen kattenpis. Volgens retailspecialisten moet de winkelketen aan de slag: vernieuwing is het sleutelwoord. Alleen op worst en gebak kun je niet draaien. En zeg eens eerlijk: koop jij er wel eens een mooi shirt ?
Maar tegen de prijsvechters van Action en Lidl is het moeilijk vechten, Evenals tegen een Albert Heijn XL.En laten we eerlijk zijn: veel sfeer heeft een Hema-filiaal ook niet. Het is een feite een DDR-winkel uit 1988.Van een Lidl en Action is het te billijken, die zijn zo goedkoop dat het niet meer uit maakt hoe lelijk de winkel eruit ziet. En de Hema ? Die is niet zo goedkoop meer.
In het buitenland is de Hera een veel spannender winkel, meer impulsgericht. Volgens de specialisten zou het in Nederland ook zo moeten worden. kortom: waar blijft de Nieuwe Hema-worst ?
3 comments:
Met een Nieuwe Hema-worst red je het ook niet. Het is nu eenmaal crises. Ook voor de Hema-klant.
Nou, zo'n worst kan er altijd wel vanaf, lijkt mij.
De nieuwe worst moet je niet letterlijk nemen, het is een symbool voor vernieuwing binnen de Hema.
Heb al een nieuwe worst. Groet Badesalz
Post a Comment