Wednesday, September 4, 2013

Waterbedeffect

Was laatst op een koopzondag in Alkmaar, maar ik vond het een dode boel. Veel winkels gesloten, vooral in de oude gedeelten, zoals het Fnidsen. En daar zitten nu juist de leukste winkeltjes.

De grote winkelketens hangen de vlag uit voor de koopzondag, maar de kleine winkeliers zijn er niet zo blij mee. Daar gaat je vrije zondag. Ter compensatie sluiten ze nu doordeweeks om 17.00 en zijn ze op maandag dicht.

Naar mijn gevoel is die hele koopzondag opgedrongen door de gemeentepolitiek. Is 1 koopzondag in de maand niet genoeg ? Zo blijft het nog een beetje speciaal en zetten ook de kleine winkeliers de deuren altijd open. Bovendien: ik hou ook van een uitgestorven Alkmaar op zondag. :"This is the city of the dead", dat werk.

En met de donkere dagen rond Kerst elke dag koopavond. Wat wil een mens nog meer ?

3 comments:

Anonymous said...

24/7. Ik wil kunnen kiezen.
En als ik wat koop dan wil ik een gratis massage en een glimlach van een leuke verkoopster.

lidia said...

Wat zijn nou jouw ervaringen met een waterbed?

joop said...

24/7: houdt het dan nooit op ? (nee dus blijkbaar)

Lidia: precies zoals je zou verwachten: hier drukken is daar omhoog komem. En in de winter lekker warm water onder de bips in het waterbed.