Wednesday, February 13, 2013

Snackattack

De Febo in Alkmaar heet nu "t Snackertje" (vreselijke naam trouwens). Eigenaar Monnikendam kan niet langer overweg met het beperkte assortiment van de landelijke snack-keten.
Tehgenwoordig is er veel vraag naar mexicano's, pikanto's en bamischijven, en die liggen bij de Febo niet achter de raampjes. Wel frikandellen, kroketten en kaassoufffles, maar die zijn volgens de eigenaar voor "oudere mensen".

En ja: ik herken me er wil in: ik heb nog nooit van mijn leven een mexicano of pikanto verorberd, geef ik met schaamte toe. Ook ik beperk me tot de frikandel speciaal en de nassischijf. Enfin, de bamischijf is blijkbaar nog wel populair onder de jeugd, want die blijft wel in het assortiment.

Overigens: ik bezoek de snackbar maar een enkele keer, wil niet te vet worden. Als ik er wat eet is het een broodje frikandel, een nassischijf of een patatje met (geen patatje oorlog).
Ben wel erg blij met mijn frituurpan: daarin dobberen regelmatig de loempia's, frikandellen en kroketten. Als beleg op een pistoletje. Dan mag het wel. En natuurlijk patat, voor bij de sla. Ook dat is "verantwoord".

1 comment:

Anonymous said...

wat een lul verhaal