Thursday, September 20, 2012

Jokeren maar !

Een gedoe en gefriemel in de rij voor de kassa bij AH om die jokertjes op de producten te plakken. Maar ja, het levert flinke kortingen op. Dus plakken maar !

En bij elke AH weer een velletje met jokers vragen. Dat soms met zichtbare tegenzin overhandigd wordt, het is niet de bedoeling eindeloos te hamsteren, meneer ! En laat ik nu net denken dat een mens, als ie eenmaal aan het hamsteren slaat,  juist een eindeloze voorraad wil opbouwen.

Enfin, uit een onderzoek zou blijken dat het afstruinen van supermartkten op aanbiedingen weinig zin heeft. Dit komt omdat de consument meer in zijn karretje gooit dan gepland en zodoende uiteindelijk duurder uit is, oplopend van 2,6 % tot 5,2 %.

Tja, ik herken me niet in deze conclusie. Ik kom voor de aanbiedingen in een andere supermarkt en doe tegelijkertijd de gewone boodschappen daar, zonder extra in te slaan. Anders heeft het geen zin. Kijk je goed rond in de folders en websites dan bespaar je Euro´s per week.

Met de winter voor de deur heb ik al 8 blikken erwtensoep in voorraad. 2 halen, 1 betalen. Dat is dus snel verdiend. 4 flacons afwasmiddel, 46 % korting, wachten eveneens om gebruikt te worden en een pond druiven voor 1 Euro is ook een goede aanbieding.

Maar laatst bij de Lidl een doos met 15 eieren voor 1,50 gekocht. Niet duur, maar 10 zijn in feite wel genoeg. Uiteindelijk eet ik dan meer eieren en is het voordeel daardoor teniet gedaan. En die zak patat was er 10 cent duurder...

No comments: