Tuesday, September 25, 2012

I was a gothic before you were a gothic

Laatst sprak ik een jonge vrouw in de bieb die duidelijk fan was van de Engelse band Bauhaus. Ik vind het altijd leuk als jongere mensen, in dit geval een "Gothic", ook oudere bands als Bauhaus (early '80s) weten te waarderen.

Het grappige is dat de Gothic groepen die  begin jaren '80 actief waren in die tijd nog niet zo genoemd werden, maar onder New Wave of Post Punk vielen.
Denk aan een Bauhaus, Sisters of |Mercy, Clan of Xymox, Dead Can Dance en Siouxsie and the Banshees.

Van deze groepen was ik fan, maar was ik toen dus ook al een Gothic ?  Ja, blijkbaar. Maar zonder het te weten.Maar verder geheel in het zwart gekleed gelukkig.En reken maar dat de muziek aardezwart was (meestal althans). 

4 comments:

HSD said...

You invented Gothic, and from head to toe dressed in black

Anonymous said...

Ja Bauhaus, jammer dat ze niet doorbraken."The Man with X-ray eyes". LWesp

WJ said...

"Gothic avant la lettre".Zo gaat de documentaire over jouw leven heten.

joop said...

HSD: And still going dark: The Horrors en A place to bury strangers zijn goede opvolgers van de Jesus and Mary Chain.

LWesp: En zanger Pete Murphy van Bauhaus heeft tegenwoordig, geloof het of niet, een buikje

WJ: mooie titel voor mijn binnenkort te verschijnen biografie inderdaad