Tuesday, July 12, 2011

27375

Er van uitgaand dat ik 75 word heb ik berekend dat ik ongeveer 27375 maal ontbijt met beleg, gegeten zal hebben. Dat betekent elke dag weer bedenken waarmee ik het brood zal beleggen. Ik hou van afwisseling namelijk. Uiteraard kun je, zoals velen doen, elke dag alleen maar kaas op je brood doen. Of alleen maar ham. Of alleen maar jam. Dan is het eenvoudig.

Maar als je van afwisseling houdt moet je toch wat creatiever zijn. Denk aan: makreel, bockworst, gehaktballen of uitsmijters op de bammetjes. Ik ben niet zo'n zoetbelegger by the way.

Grappig trouwens dat veel "beleggedrag" nog uit mijn jeugd stamt. Zo was ons gezin nogal gesteld op Smac van Unox, en dat eet ik nog steeds (hoe vet het ook is). Ook het eten van gebakken vis op brood kan mijn goedkeuring weg dragen, iets wat thuis ook bon ton was (maar dan op zaterdagavond, met brood) veel voorkwam. En wat te denken van gebakken tomaat met ui ? Eigen variant: reepjes ontbijsprek erdoor.

Toch vind zelfs ik het soms moeilijk om te bedenken waarmee ik mezelf nu weer eens zal verwennen. Op een gegeven moment had ik een overkill aan filet americain, paardenworst en vissticks op het menu en zodoende ging het "delicatessegevoel" er van af. Blijven afwisselen dus !

Onlangs nam mijn vriendin bloedworst uit Venlo van een speciale slager mee voor op brood. Lekker bakken en smullen maar. En ook bloedworst at ons gezin regelmatig, maar dan minder lekkere. En zo was de cirkel weer rond.

2 comments:

lidia said...

Hagelslag! Elke dag. Heerlijk...

joop said...

Dat bedoel ik: elke dag hetzelfde beleg...yak !