En gelukkig gaat de topklasse in de Moto GP volgend jaar weer van 800 CC naar 1000 CC, zoals het de zwaarste klasse betaamt. Rare beslissing was dat, om de motorinhoud te verminderen wegens "te hoge topsnelheden". Hebben we het over racen of niet ?
Afgelopen zondag was er een spannende race in Spanje, met veel spectaculaire val/glij partijen op het drijfnatte circuit. Koploper Stoner op de fabrieks-Honda werd onderuit gekegeld door Ducati-nieuweling Rossi, alias "The Doctor" (zoals gebruikelijk met nummer 46 uitgedost).
Ik rij zelf motor en ik geniet van de Moto GP, maar de uitstraling van de Formule 1 heeft deze klasse toch niet. Uiteindelijk is het een strijd tussen slechts 3 merken: Honda, Ducati en Yamaha. Suzuki doet niet echt mee om de prijzen, en Kawasaki heeft zich niet ingeschreven. En waar is BMW ? Suzuki heeft in het verleden vele titels gepakt en beschikt dus over een flinke racehistorie. Jammer !
Al met al doen er per race niet meer dan 17 rijders mee; een karig startveld. Vervlogen zijn ook de tijden dat priverijders een kans maakten op een podium. Nu zijn alle motoren fabrieks -of semifabrieksmotoren.
Kortom: professionalisering. Geen Wil Hartog of Boet van Dulmen meer in de voorste geledingen. En dat doet zeer.
1 comment:
Roodkapje(Capirossi) had een kruimelspoor achtergelaten van wat olie.
Post a Comment