Thursday, October 20, 2016

Branchevervaging

Pomphouders zij van nature klagers (zoals elke middenstander). De omzet is nooit groot genoeg. Is het niet omdat de benzine net over de grens 10 cent goedkoper is, dan is het wel omdat er te weinig tankers komen. En als ze komen rijden ze weg zonder te betalen of plegen een aanslag op je station, waardoor ie (bijna) afbrandt.


Vergeleken bij de onbemande pomp zijn de benzineprijzen er al snel 10 cent hoger per liter (vooral aan de snelweg)..Geen wonder dat de omzet aan brandstof bij de bemande stations (waar je even goed zelf je tank moet volgooien)  terug loopt.


Enfin, een beetje verstandige bestuurder tankt uiteraard onbemand. Je hoeft dan ook niet in de rij te staan voor de kassa en vervolgens je pompnummer op te noemen aan  een dame van middelbare leeftijd achter glas.


Ja, er is verder niets te krijgen bij een onbemand station, maar who cares ? Bij de bemande stations betaal je, als je iets wil kopen als koffie of een blikje fris, woekerprijzen. Prijzen die 4 maal hoger liggen dan in de supermarkt. Vette winst dus, maar toch altijd weer klagen die pomphouders.


Toen ik laatst een keer noodgedwongen moest tanken bij de Texaco aan de A 9 was ik in verwarring. De kassa was afgesloten en in plaats van daar te kunnen afrekenen kwam ik in een soort restaurant terecht. De etenswalmen kwamen me van alle kanten tegemoet.


Dat was dus voorlopig weer de laatste keer. Ik ga gewoon weer naar Tinq of Shell/Esso onbemand. Gaat nog allemaal veel sneller daar ook.








No comments: