Friday, January 29, 2016

Brood, uiteenvallend

Op deze plek wil ik het toch weer eens over mijn dagelijkse brood hebben. Dat wil zeggen: de matige kwaliteit ervan.


Ik kon het altijd prima vinden met grof volkoren van de Aldi a 1,59. Een betere prijs/kwaliteit  verhouding was niet denkbaar. Ik zeg: was. Want helaas is sinds 1 januari de samenstelling ervan gewijzigd. Het is nu ook vrij slap brood geworden, de hele korrels erin samengeperst tot non- descripte puntjes.


Heb wat geexperimenteerd met brood van Deen, maar dat is ook vrij bedroevend van kwaliteit. Het "dubbel donker" volkoren is nogal bleekschetig en hun "grof volkoren" is alles behalve dat.
Beide soorten hebben ook de neiging om uit elkaar te vallen, vooral als ze ingevroren zijn geweest.
Kortom: letterlijk slap brood.


Heb nog een halfje "grof volkoren" van Deen over. Zal ik dat maar gewoon weg flikkeren ? Maar ja, ik heb de oorlog nog meegemaakt he ? Dan doe je dat niet.



1 comment:

Anonymous said...

Geweldig broodnodig blog!